Yhdistys

4H on harrastus, jossa omat unelmat ja kiinnostuksen kohteet yhdistyvät työelämätaitoihin ja yrittäjyyteen.

Liedon 4H-yhdistys tarjoaa lapsille ja nuorille monipuolista toimintaa kuten kerhoja, kursseja, leirejä, retkiä ja kilpailuja. Joka vuosi noin 50 nuorta saa kesä- tai tilapäistöitä 4H-yhdistyksen tai oman 4H-yrityksensä kautta. Myös aikuiset ovat tervetulleita mukaan esimerkiksi kursseille, 4H-tapahtumiin ja vapaaehtoisohjaajiksi.

4H-kerhossa lapset ja nuoret saavat kavereita sekä oppivat paljon erilaisia tietoja ja taitoja itse tekemällä. Kerhoissa tutustutaan monipuolisesti esimerkiksi kädentaitoihin, metsään ja luontoon, ympäristöön, eläimiin ja kansainvälisyyteen. Myös kokkailu sekä lemmikkieläimet kuuluvat kerhojen ohjelmaan.

Nuori voi kehittää työelämätaitoja esimerkiksi Ajokortti työelämään-, kotityöt- ja lastenhoitokursseilla. 4Hssa kautta nuori voi työllistyä tai perustaa oman yrityksen. 4H-vaihto-ohjelmien suojissa hän pääsee lähtemään maailmalle.

Lisätietoja Liedon 4H-yhdistyksen toiminnasta saat toiminnanjohtaja Taina Päätalolta puh. 050 352 1968 tai lieto@4h.fi